LiGA campagne
Voor de doorzetters
We kennen op dit moment allemaal wel iemand die ons ontzettend trots maakt door de extra inzet die ze tonen in deze Corona tijd. Om deze mensen te bedanken startte LiGA de campagne “voor de doorzetters”. Eenvoud was verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de campagne site. Een website waarop je een bedankje kon versturen naar jouw held, een persoonlijk kaartje met LiGA koekjes. De campagne was een groot succes!
De website bevat een aantal leuke elementen zoals een scroll down on click functie, foto’s die animeren en een op maat gemaakt formulier. Dit formulier is zo gestijld dat het lijkt alsof je daadwerkelijk de tekst schrijft op een kaartje.
Data handeling
Voor de campagne waren 10.000 kaartjes beschikbaar om te sturen. Deze werden weergegeven in een live counter op de website. Toen de campagne op Facebook en de LiGA website werd gepost, kwamen de verzoeken in een razend tempo binnen. In de piek werden er wel 200 verzoeken per seconde gedaan. Om rekening te houden met het aantal bezoekers op de website hebben we een aantal optimalisaties gedaan, waaronder het optimaliseren van afbeeldingen en het installeren van een caching plugin. Hierdoor scoorde de website nagenoeg 100% in de snelheidsmeter van Google. Ook met de hosting hebben we rekening gehouden, door de server op te schalen. Zo wisten we zeker dat de website niet zomaar offline zou gaan.
CRM koppeling
Het formulier op de campagne website was gekoppeld aan het CRM van LiGA. Zij ontvingen hierdoor alle inzendingen in een speciale lijst. Hierdoor was het voor hen makkelijker om de date te verwerken en de etiketten te printen.
Ook geïnteresseerd in een campagne website? Neem contact met ons op via het formulier op de contactpagina of geef een belletje!